U bent hier: Home  »  Diensten  »  Veranderen

Veranderen

Veranderen is leuk

Wilt u uw bedrijf of afdeling veranderen? Neem dan meteen even contact op. Bart van Luijk is de bedenker van het Veranderhuis. Hij en zijn collega's van DOOR Training & Coaching begeleiden u tijdens uw veranderproces voor: 

  • een betere werksfeer; 
  • meer efficiëntie; 
  • meer omzet/hogere winst; 
  • meer terugkomende klanten. 

Er zijn experts, hulpmiddelen en systemen beschikbaar om uw veranderingsproces kracht bij te zetten. Laat uw wensen weten aan ons, dan zorgen wij ervoor!

Het veranderdiner 

Geniet in het Veranderhuis van een verrassend veranderdiner met 3 of 5 gangen. Het minimaal aantal deelnemers 18. Na de ontvangst  in de Heerenkamer, heeft in het Bouwtheater de aftrap plaats waarbij wordt uitgelegd:

‘U maakt zo meteen een veranderdiner van drie gangen mee. Op het oog een normaal diner met een voorgerecht, het hoofdgerecht en een dessert. Het voorgerecht krijgt in u in de Tante Mar, het hoofdgerecht in de VOC en het dessert in de Fifties. Tot zover gaat het goed. Belangrijk van een veranderdiner is dat u andere gasten ontmoet, na elke gang in een andere kamer komt en elke gang iets anders te eten krijgt. Om deze woorden waar te maken, krijgt u kaartje met daarop een letter (A, B, C, D, E of F). Op basis van 18 gasten hebben drie gasten een A, drie een B en zo verder. In de eerste ronde (geen gang) eten A+B samen een voorgerecht, C+D beginnen met het hoofdgerecht en E+F worden verrast met het dessert. In de tweede ronde eten A+F samen het hoofdgerecht en zo verder.

De doelstelling om elke ‘gang’ andere mensen te ontmoeten, in een andere kamer te komen en iets anders te eten wordt zo gerealiseerd.

Naast het eten heeft elke kamer een eigen gespreksonderwerp:

  • Tante Mar: Wat kunnen wij samen met elkaar (anders of beter) doen?
  • VOC: Wat doen wij goed met elkaar? Waar zijn samen trots op?
  • Fifties: Hoe gaan wij wat het komend jaar samen vieren?

Het verrassende Veranderdiner brengt mensen vanuit verschillende invalshoeken anders met elkaar samen.

Diner: Wie kilde de klant? 

Centraal tijdens het diner ‘Wie kilde de klant?’ staat het boek ‘Waarden & Normen voor de Verandering’. Het is een gesimuleerd eindejaardiner van een fictief bedrijf voor het fictieve KAT; Klant Advies Team. Het KAT is uitgenodigd met partner. Dit bedrijf doet vanuit de directie samen met het KAT alles om de kwaliteit van de organisatie voor de klant te verbeteren. Uit blijk van waardering heeft de algemeen directeur voor het KAT die ‘eindejaardiner’ georganiseerd.

U speelt het eindejaardiner ‘Wie kilde de klant?’ met minimaal 8 en maximaal 12 personen per diner tafel. In het Veranderdiner kunnen tegelijkertijd drie eindejaardiner ‘Wie kilde de klant?’ plaats hebben. Vooraf wordt met u naar de samenstelling aan tafel gekeken, zodat vooraf (nog niet bij de deelnemers) bekend is wie ‘wie’ is aan tafel. Direct bij binnenkomst begint het diner ‘Wie kilde de klant?’ omdat iedere gast de instructie ontvangt wie hij of zij vanaf nu is (voor wie speelt). Het diner begint zoals alle eindejaardiners beginnen: ‘Met een glaasje prik’. Aan de hand van zijn instructie, neemt een van de gasten het initiatief en gaat iedereen aan tafel. Gaande het diner drijft de ernst boven en neemt eenparig versneld de lach toe. Het Veranderhuisdiner ‘Wie kilde de klant?’ blijkt voor veel organisaties een pijnlijke spiegel te zijn. De clou is verrassend en kent een ‘happy end’.

Begin uw anders denken hier

Het Veranderhuis
IJskelderlaan 1
3941 HS Doorn
Provincie Utrecht

Stel direct uw vraag

Vul uw gegevens in en binnen 24 uur wordt contact met u opgenomen

“Geef meer cachet aan uw vergadering of verandertraject en kies voor de inspirerende en uitdagende omgeving van het Veranderhuis!”

Copyright Het Veranderhuis 2015 - 2018 Disclaimer
Design & development by: Active Vision & Timeless Design
U kunt ons bereiken op:
+31 (0)343 49 94 25
Bellen via PC/Toestel     -     Sluiten